dimarts, 16 de juny del 2015

La concepció per reproducció assistida no influeix en el rendiment acadèmic dels fills

[Img #28483]

El rendiment acadèmic dels nens concebuts mitjançant tècniques de reproducció assistida (ART) no difereix del dels nens concebuts de forma espontània. Així ho ha explicat avui en la roda de premsa del congrés de la Societat Europea de Reproducció Humana i Embriologia (ESHRE) Anne Lærke Spangmose Pedersen, de l'Hospital de Hvidovre, adscrit a la Universitat de Copenhaguen (Dinamarca), i autora d'un estudi al respecte a més de 8.000 nens.

De la mateixa manera, els resultats obtinguts en bessons nascuts gràcies a ART van ser comparables entre ells, el que suggereix, segons els investigadors, que un major risc obstètric, com el identificat en embarassos ART -i en particular en bessons-, "no s'associa amb un pitjor rendiment acadèmic en l'adolescència ".

Pedersen ha assenyalat que fins al moment només uns pocs estudis han explorat el coeficient intel·lectual en nens ART. L'equip de científics va analitzar per primera vegada els resultats de les proves acadèmiques realitzades en una cohort nacional completa d'adolescents de 15 a 16 anys d'edat (4.991 únics i 3.260 bessons), tots concebuts per ART.

Encara que els valors inicials van mostrar algunes discrepàncies entre els grups, després ajustar per edat materna, pes en néixer, edat gestacional i condició social, les diferències van desaparèixer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada